میوه شگفت‌انگیزی که معجزه می‌کند | از درمان دندان پوسیده تا کبد چرب و سنگ کلیه

میوه نارگیل دارای خواص و فواید شگفت‌انگیزی است و مصرف آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن، کم‌خونی، مشکلات پوست و مو و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.
میوه شگفت‌انگیزی که معجزه می‌کند | از درمان دندان پوسیده تا کبد چرب و سنگ کلیه
کد خبر : ۵۷۶۲۸

نارگیل به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان نظیر سلنیوم و ویتامین‌های‌ای و سی، منبع خوبی برای پیشگیری از انواع سرطان‌هاست همچنین اسید‌های چرب موجود در نارگیل و روغن آن می‌تواند به مهار رشد سلول‌های سرطانی ریه کمک کند. 


میوه نارگیل دارای خواص و فواید شگفت‌انگیزی است و مصرف آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن، کم‌خونی، مشکلات پوست و مو و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است؛ در این مطلب از صد آنلاین به خواص نارگیل برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های مختلف پرداخته‌ایم.

"نارگیل" میوه‌ای از خانواده نخل است که هزاران سال است در جهان از آن استفاده می‌شود. این گیاه عمدتاً در مناطق گرمسیری جهان کشت می‌شود و بومی جنوب شرق آسیاست؛ تخمین زده می‌شود که حدود ۷۵ درصد نارگیل‌های عرضه شده در جهان، در اندونزی، فیلیپین و هند تولید می‌شوند.

قسمت‌های قابل استفاده نارگیل


قسمت‌های مختلف میوه نارگیل برای مصرف خوراکی یا موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ گوشت نارگیل (قسمت سفیدرنگ داخل میوه نارگیل)، شیر نارگیل که به صورت بسته‌بندی شده در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و آب نارگیل که بی‌رنگ و کمی شیرین است؛ قسمت‌هایی هستند که مورد استفاده قرار می‌گیرند. نارگیل خشک شده و آسیاب شده به عنوان آرد یا پودر نارگیل و روغن نارگیل نیز از قسمت گوشت این میوه بدست می‌آید.

تفاوت نارگیل سبز و قهوه‌ای چیست؟


انواع رایج نارگیل شامل نارگیل سبز و قهوه‌ای است. تفاوت نارگیل سبز و قهوه‌ای در سن میوه است. نارگیل‌های سبز نارس هستند در حالی که نارگیل‌های قهوه‌ای کاملاً بالغ رسیده و بالغ هستند. نارگیل‌های سبز نسبت به نارگیل‌های بالغ، گوشت کمتری دارند در عوض محتوای آب نارگیل‌های سبز بیشتر است. بیشتر از آب نارگیل سبز به عنوان نوشیدنی استفاده می‌شود در حالی که استفاده از قسمت‌های گوشت، روغن و شیر نارگیل قهوه‌ای رایج‌تر است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر